Pondelok 14. október, meniny má Boris

Dvadsatoro boja proti rakovine

S chorobami môžeme bojovať nielen s pomocou moderných liekov, v zdravotníckych zariadeniach, pomocou liečiteľov, šamanov, ale aj preventívne – zdravým životným štýlom. Víťazstvo až v päťdesiatich percentách závisí od toho, čo jeme, ako žijeme a ako rozmýšľame! 

Výsledky lekárskych pozorovaní, rovnako ako skúsenosti liečiteľov, ktorí pri liečbe využívajú alternatívne spôsoby liečby sú jednoznačné: nie iba nádorové ochorenia, ale aj iné civilizačné choroby ako napríklad cukrovka, vysoký krvný tlak a srdcovocievne ochorenia, Alzheimerova choroba, skleróza a ďalšie sú do veľkej miery výsledkom našich vlastných chýb.

V lete je najlepšia príležitosť, začať s prevenciou. Začnite sa už dnes starať o svoje telo. Práve v tomto období si ho najviac všímame. Nehalíme ho do teplých odevov, ale naopak vystavujeme na obdiv, alebo sa aj tak trocha hanbíme, že nemáme veľmi čo vystavovať. Nejde o to pýšiť sa pekným telom, zdravou pokožkou, lákavými krivkami, ide skôr o úctu k chrámu, v ktorom sa nachádza náš duch. Pestovanie tela posilní ducha. Platí to aj opačne. Keď sa posilní duch, nedovolí, aby sme zanedbávali telo. Na istom stupni vieme, že si to nemôžeme dovoliť. Lenivosť, pažravosť, trudnomyselnosť sa napokon prejavia v podobe chorôb. Ale vtedy už je neskoro. Tak to neodkladajte a začnite trebárs dnes. Vonku má byť 38 stupňov, čo je slušný dôvod prekonať lenivosť a niečo pre seba urobiť.

Prekonajte sa, aj keby sa vám už prvý bod nepáčil. Verte, že zbaviť sa akejkoľvek závislosti je, ako keby ste zhodili zo seba ťažký batoh pred poriadnou túrou. Zrazu zistíte, že sa vám kráča ľahšie, voľnejšie sa dýcha, myseľ je veselšia peňaženka plnšia...

1. Nefajčite. Vedci vypočítali, že viac ako polovica fajčiarov zomiera predčasne na následky nádorových ochorení. V cigaretách sa nachádza viac ako 40 rakovinotvorných zlúčenín.
2. Obmedzte alkohol na 2 poháriky červeného vína týždenne. Takéto množstvo brzdí rozvoj rakovinových buniek.
3. Neprejedajte sa. Nadváha ešte zvyšuje apetít, najmä na ťažko stráviteľné potraviny.
4. Obmedzte živočíšne bielkoviny a namiesto nich uprednostňujte zeleninu, ryžu, ovocie, strukoviny. Nachádzajú sa v nich cenné vlákniny, ktoré pomáhajú odstraňovať z organizmu rakovinotvorné toxíny.
5. Jedzte zdravé potraviny v surovom stave, varené na pare alebo pečené. Vyhýbajte sa príprave jedál v mikrovlnnej rúre, ale aj grilovaným alebo vysmážaním. Pri ich príprave vznikajú látky, ktoré zvyšujú riziko vzniku rakoviny. Tri dni v týždni by mali byť v každej rodine bezmäsité.
6. ripravujte si šťavy z čerstvého ovocia a zeleniny – sú nenahraditeľné v nádorovej profylaktike. Obsahujú veľa vitamínu C, ktorý neutralizuje škodlivé účinky antioxidantov.
7. Keď cítite únavu, alebo na vás „niečo lezie“, kúpte si C vitamín (nie šumivý) a dajte si vysokú dávku pár dní po sebe. Ak máte obavy z vedľajších účinkov, nemusíte sa obávať. Pre istotu to konzultujte s vaším lekárnikom.
8. Nepite sýtené sladké nápoje – obsahujú veľa konzervačných látok, ktoré doslova otravujú organizmus. Kontrolujte množstvo soli, cukru a štipľavého korenia v strave.
9. V lete konzumujte enormné množstvo šalátových uhoriek. Robte si uhorkovú limonádu, uhorkový džús, šalát, môžete si ju iba jemne osoliť, okoreniť. Uhorka je významným zdrojom ochrany pred rakovinou.
10. Dávajte pozor na elektromagnetické žiarenie, čiže nepreháňajte s používaním mobilného telefónu a počítačov. Ak žijete pri zdrojoch žiarenia, radšej sa presťahujte.
11. Dajte si skontrolovať, či nespíte v patogénnej zóne.
12. Lieky užívajte len vtedy, keď vám ich predpíše lekár. Dokonca aj vitamíny alebo bylinkové preparáty, užívané v nadmernom množstve bez kontroly špecialistu môžu škodiť.
13. Buďte monogamní. Sex s početnými partnermi podporuje vírusové infekcie, ktoré môžu napríklad v prípade žien vyústiť do rakoviny krčka maternice.
14. Nepodceňujte nijaký zápal v tele. Často práve nevyliečený zápal je zdrojom vážnejšieho ochorenia. Ak máte podozrenie, že máte v tele nejaký zápal absolvujte krvný rozbor, ktorý ukáže, či v organizme nemáte zápalové stavy, znižujúce obranyschopnosť organizmu, alebo si dajte protizápalovú kúru podľa čínskej, ajurvédskej medicíny.
15. Pite minerálnu vodu, ale striedajte značky. Výborné výsledky v prevencii rakoviny má filtrovaná voda s možnosťou nastavenia Ph, podľa stavu organizmu. Vďaka tejto vode sa dajú eliminovať zápalové stavy.
16. Nezabúdajte na pohyb. Buď dlhé prechádzky alebo pravidelné cvičenie. Fyzickým cvikom venujte aspoň štyri hodiny týždenne: behajte, plávajte, bicyklujte, rýchle choďte alebo si kúpte knihu Tréning väzňa (Paul Coach Wade), vplyv na zdravotný stav po roku cvičenia je ohromujúci.
17. Vyhýbajte sa zbytočnému stresu. Trocha adrenalínu potrebujeme všetci, ale dlhotrvajúci stres je jednoducho devastačný pre náš organizmus. Nehrňte sa do vecí, ktoré vás stresujú. Ak vám niečo spôsobuje dlhodobo stres, vyriešte to. Akékoľvek riešenie je lepšie ako neustále vnútorné napätie. To napokon vždy vyústi do choroby. Nikdy sa bezdôvodne neobviňujte a neobviňujte ani druhých. Všetci robíme, čo vieme. Ak mi niekoho správanie prekáža alebo škodí, začnem pracovať na tom, aby som nebol (a)vystavovaná tomuto správaniu. Výhovorky prečo sa to nedá, musia ísť bokom a treba sa rozhodnúť. Nabrať odvahu skočiť.
18. Nezabúdajte: vystresovaný organizmus je omnoho náchylnejší na choroby a menej dokáže vnímať lásku. Láska je zdrojom zdravia. Otvorené srdce a jasné zakotvenie v prítomnosti vám prinesie pohodu, harmóniu a zdravie.
19. Nezabúdajte na úsmev. Ak sa vy budete usmievať, svet sa bude usmievať na vás. Znie to ako fráza, ale pokojne si to môžete vyskúšať. Vedome si pripravte deň, v ktorom sa budete na ľudí usmievať, nikoho nebudete kritizovať ani hodnotiť. Proste necháte veci plynúť vlastným rytmom. A potom si urobte deň, kedy budete mať všetko pod kontrolou, budete vedieť čo a ako je správne. Kto chybil, kto je na vine... Večer si potom vyhodnoťte pocity z jedného aj z druhého dňa. Ak nepocítite rozdiel, alebo ak sa vám bude páčiť deň bez úsmevu, niečo s vami nie je v poriadku a stávate sa adeptom na vážne ochorenie.
20. Nič neočakávajte a vyhnite s akýmkoľvek predstavám. Prijímajte všetko tak, ako to je. Očakávania prinášajú sklamania, rovnako ako naše predstavy. A sklamanie prináša stres a už ste v bludnom kruhu, alebo skôr na štartovacej dráhe chorôb.

Dvakrát týždenne jedzte:

HROZNO – obsahuje látky, ktoré blokujú škodlivé enzýmy, zodpovedné za rozvoj a rast rakovinových buniek.

PARADAJKY – sú zdrojom cenného lykopénu, ktorý chráni najmä pred rakovinou tráviacej sústavy. Ak máte krvnú skupinu A, radšej obmedzte konzumáciu paradajok, radí to autor knihy Strava podľa krvnej skupiny. Rozhodnutie je na vás.

MORSKÉ RYBY – obsahujú nenasýtené mastné kyseliny Omega-3, ktoré majú tiež protirakovinové účinky. Vyberajte si najmä tuniaka, lososa a makrelu. Najlepšie je konzumovať ich priamo pri mori. Ak sa k moru nechystáte, vsaďte radšej na pstruh, kapra, či zubáča.

-



Múdrosť na dnes

„Nevidíme, čo je možné, lebo fantazírujeme o nedosiahnuteľnom."

Čítali ste už ?