Nedeľa 16. jún, meniny má Blanka, Bianka

Broskyňová diéta a desatoro správneho chudnutia

Máte chuť na niečo rajsky chutné, z čoho sa vôbec nepriberá? Presne to vás čaká, ak si predpíšete broskyňovú diétu. (Rovnaké účinky má aj diéta marhuľová a slivková). Pre Číňanov je toto lahodné ovocie symbolom nesmrteľnosti. Ak už nemôžete ani vidieť rôzne diétne koktaily alebo tukožrútske polievky a ešte stále chcete schudnúť, skúste schudnúť s broskyňami.

100 gramov broskýň obsahuje sotva 30 kalórií a ak ich zjeme aj so šupkou, dodáme organizmu tri štvrtiny dennej dávky vitamínu C, odporúčanej lekármi.

Broskyne nie sú iba balzamom pre choré žalúdky, ale majú takisto schopnosť očisťovať organizmus od nahromadených toxínov.

Broskyňová diéta umožňuje zvíťaziť nad zápchou. Slivky tento zdravotný problém síce liečia ešte účinnejšie, ale broskyne a marhule, bohaté na magnézium, majú taktiež jemne prečisťujúce účinky.

Broskyňová kúra nemá žiadne kontraindikácie – s výnimkou cukrovky. 1 – 2 kilogramy broskýň denne s vylúčením všetkých iných potravín sú veľmi príjemným a bezpečným spôsobom, ako schudnúť.

Jediná dôležitá výstraha!

Jedzte ovocie namiesto raňajok, obeda a večere. Najlepší efekt dosiahnete, ak budete jesť broskyne nalačno. Prečo? Pretože jedenie ovocia až po hlavnom jedle (aj keď nízkokalorickom) môže vyvolať problémy s trávením. Je to takzvaný efekt ,,uväznenia“. Trávenie ovocia sa začína už v ústach a končí v tenkom čreve. Tento proces by mal prebiehať veľmi rýchlo a presne to sa deje, keď zjete ovocie nalačno, alebo ak od posledného jedla ubehli tri hodiny. Ak si ale dáte ovocie ako dezert, je zablokované mäsom, cestovinami, zemiakmi, chlebom. Uväznené ovocie fermentuje a namiesto očisty organizmu sa objavia problémy s trávením. Toto upozornenie sa týka najmä ovocia s vysokým obsahom uhľohydrátov (čiže sladkého ovocia). Po jedle môžeme jesť bez obáv jahody, maliny, ríbezle a moruše. Varené ovocie takisto nepodlieha fermentácii, ale varenie v ňom znehodnotí väčšinu vitamínu C.

Tri dni na ovocí síce vyzerá ako diéta, ale ide skôr o očistu, takže sledujte mesačné fázy a začnite deň pred splnom, počas splnu a deň po splne. Okrem ovocia (vôbec ho nemusí byť veľa) si doprajte iba čistú vodu. V akomkoľvek množstve, ktoré v pohode zvládnete.

Je možné, ba takmer isté, že po tejto diéta schudnete iba dočasne, ale váš organizmus ju teraz v lete naozaj ocení.

Zásady správnej výživy

Jedzte pravidelne v malých dávkach, najlepšie päťkrát denne. Nebudete mať pocit hladu, zabránite nárazovému prejedaniu a následnému priberaniu.

Snažte sa, aby váš energetický príjem nebol väčší ako výdaj. ● Nedovoľte, aby tuky tvorili viac ako 30% vášho denného energetického príjmu. Ľahšie si udržíte optimálnu hmotnosť a zabránite predčasnému vzniku artériosklerózy.

Obmedzte alebo celkom vynechajte živočíšne tuky ako maslo a masť. Nahraďte ich rastlinnými olejmi a tukmi.

Z ovocia a zeleniny urobte súčasť každého jedla, nielen jeho ozdobu.

Potraviny z bielej múky nahraďte celozrnými, tučné mliečne výrobky kvasenými nízkotučnými.

Sladkosti, slané maškrty a údeniny sú potraviny, bez ktorých sa úplne zaobídete. Takto sa vyhnete prijímaniu prázdnych kalórií.

Tekutiny sú rovnako dôležité ako kvalitná strava. Prijímajte ich v dostatočnom množstve, najlepšie v nesladenej podobe.

Určite nepriberiete, ak k redukčnej výžive pridáte aj pravidelný pohyb – kilogramy pôjdu rýchlo dolu.

Zdravé stravovacie návyky sa najľahšie vytvárajú u detí.

A pikoška na záver:

Po USA žijú najväčší tučniaci v Austrálii. Problémy s ťažkou obezitou má 17 percent Austrálčaniek, u mužov je toto percento len o málo nižšie.

Austrálski lekári v boji proti nadmernej hmotnosti navrhli zaviesť osobitnú "tukovú daň" pre potraviny, vyrábané v stánkoch rýchleho občerstvenia. Nápad sa neujal, ale možno sa ujme niekde inde na svete. Alebo vo vašej domácnosti, keď za každý prehrešok voči zdravej výžive zaplatíte pokutu do kasičky, ktorú na konci roka niekomu darujete.

-

Natália Krížová


Múdrosť na dnes

„Kto chce hýbať svetom, musí pohnúť najskôr sám sebou."

Čítali ste už ?